crawl, toddle, walk, run....

Aku OBES???

Pergh....sungguh x ku sangka buah cempedak jadi nangka. Akhirnye, kate kate aku selame ni yg beria nak gemuk nak berisi rupenye masin. Aku obes! OBES!! Tadi aku baru je cek kat klinik depan opis aku ni...Lian Norana Clinic, just nak timbang berat. terkejut aku tengok berat aku 65kg...mak ai..beratnye. Berat bagi yang tggi mcm aku ni la...hehehehe... Tggi aku sorry la nak bgtau korang kan.. Bile dah tau berat mcm kerbau, aku pon tanye la org kaunter tu BMI aku normal ke idak...dia tengok tengok, level aku dah tahap obes.tapi sempadan je la...belum sepenuhnye obes.

Hati aku tergerak nak timbang berat sbb aku pelik la, setiap kali selfie...(gittew...) setiap kali amik gambo, muke aku membayak mcm kek yang terlebih soda bikarbonat. Songkok aku pakai pon dah xmuat letak atas kepale...tu yang aku cek tu.

Tu la...dulu nak sangat gemok. sekarang, amik kau!! Dulu aku kurus giler...beli baju size s pon still longgar. boleh masuk dua lengan kat lengan baju tu. nampak buruk la... So aku tiap ari la ckp bile la nak gemuk bile la nak berisi...skang...nah!! Mmmm...disebabkan badan aku dah mule mcm kerbau, aku kene start diet. tp aku selalu rase lapor...sesape antara korang yg tau ape minuman yg bagus untuk kurus? Minuman detox ke ape2 ke? plsssss......
Share:

No comments:

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat, ulasan, komen, pandangan dan segala bentuk penulisan adalah dari saya sendiri dan tidak berniat untuk merosakkan reputasi, imej dan nama baik sesetengah pihak.

Pandangan dan ulasan adalah jujur demi meningkatkan mutu dan kualiti sesetengah pihak bagi pandangan peribadi saya.

Dan pendapat penulis tidak semestinya kekal.

~Firdaus Khalid~

Contact Us

Name

Email *

Message *