crawl, toddle, walk, run....

SPT (Perkhidmatan Bas Ekspress KL - Sabak Bernam)

Selamat pagi semua...mula2 sekali sebelum apa2 jadi aku nak bgtau peminat semua (tetibe) yg tajuk diatas ni xde kene mengena yg aku ni penjual tiket bas ekspress ke sabak secara online DAN blog aku ni juge bukan blog rasmi syarikat bas SPT tuh. Aku just jual produk kesihatan online je...hehehehe... Ni nak habaq mai, sebenarnye nak cerite kes semalam pasal aku nak beli tiket bas balik sabak. Yolaa semalam xsempat nak cerite banyak keje. Seperti biase aku akan beli tiket bas ke sabak kat puduraye la kalau nak balik kampung, harge RM12.90...dulu RM11.70. Naik harge sejak taun lepas lagi....Tapiii bukan hal yg ni aku nak cerite. aku nak cerite hal org yg kaunter tu. orang yg jual tiket tu la...

Org yg dok kat kaunter tiket tu biasenye yg aku selalu nmpak dan berurusan la kan....perempuan. Ade 2 orang perempuan. Sorang tu melayu, usia dlm 40an. Sorang lagi india, chubby2 cket badan dia, muke masam, usia maybe dalam 30an, and berkulit gelap. Name aku rase vasanthi kot...rasenyela.... Ok....yg nak dijadikan cerite ni ialah india tu. Aku bukan la racist and xd kene mengena dengan kaum ke ape. Just nak bgtau yang aku menyampah giler kalau perempuan india ni dok kaunter, Berlagak nak mati....baru2 ni, semalam la kan...aku pi kaunter tanye dia. tanye elok2 je....kak, tiket ke sabak hari jumaat pukul 7 ade x? hoi, terus dia buat muke satu sen dia and jawab pukul 5 je ade! Hamboi....tulisan aku xnmpak kasar la...tp bahasa dia, nada dia, perghhhh kasar mcm penjual senjate! ko jual tiket je kot....dah la duit gaji ko dapat tu hasil dari pembelian orang ramai mcm kitorg ni....xreti bersyukur ke? Oh aku lupe, orang mcm ko ni mne tau bersyukir....seb baik la aku xd gambar dia...kalau ade, aku dah post da sekali. Biar semua tau perangai buruk pompuan ni.

Itu semalam....pernah dulu aku xingat bile. rasenye sebelum bulan pose. Aku belikan tiket utk adik aku, faris...tp tiket tu aku letak kat kaunter. soh kaunter simpan....dorg boleh simpankan tp kene caj la...2hengget ke tah 4hengget. Disebabkan waktu bas adik aku tu time aku keje so mmg aku xdpt nak bagi dia tiket, mmg aku letak la kat kaunter. So bile ari yg sepatutnye adik aku naik bas tu tibe, time aku rehat aku saje pi kaunter tu just nak usha tiket tu ade x.maksudnye selamat ke x tiket tu atau dah kene jual...mane la tau dorang pi jual, kadang2 bukan kite boleh trust pon kan. So aku just nak cek, pompuan india tu pon pi la carik tiket tu. Bile jumpe, dia bg aku...aku tengok2 tiket, belek2....then aku pulang balik kat dia. Terus muke dia bengang giler babi...siap berbunyi "Hiissshhhh" lagi. kuat lak tu. Aku yg hangin terus ckp kat dia, buat muke pulak. pastu aku bla la.... Terus dia berdiri cakap ape tah kat aku. Aku pandang and just jeling je...hahaha....actually aku mampu buat lebih dari tu. bukan xmampu....tp sebab dia pompuan. ikotkan hati nak je naik tangan kaki kat muke dia, tp xnak la kan....jage adab. Ceeeewahhh....

Then lagi satu, orang2 peniaga tiket kat pudu raye tu kebanyakan perangai mcm xhape-hape....WALAUPON org2 dia buat salah and kite tegur, dorang xkan terime....kite pulak yg kene maki. dah mcm gangster lak dorang...padahal menjual tiket kat bangunan kerajaan...xtau tah cmne kerajaan xnmpak perangai buruk dorang tuh. Hope pengurusan ambil tindakan....
Share:

No comments:

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat, ulasan, komen, pandangan dan segala bentuk penulisan adalah dari saya sendiri dan tidak berniat untuk merosakkan reputasi, imej dan nama baik sesetengah pihak.

Pandangan dan ulasan adalah jujur demi meningkatkan mutu dan kualiti sesetengah pihak bagi pandangan peribadi saya.

Dan pendapat penulis tidak semestinya kekal.

~Firdaus Khalid~

Contact Us

Name

Email *

Message *