crawl, toddle, walk, run....

Film Review - LEFT BEHIND

Waaaahhh tajuk dah macam feeling2 wartawan hiburan pulak.hahaha....Kali ni aku tetibe terpanggil pulak nak review filem yg aku tengok hari selase lepas. Tgk dekat TGV 1 shermalin pandan jaya. walaupon cerite ni dah basi tapi still aku nak bg ulasan cket... Sebelum tu korang tau ke yg mne satu filem left behind tu? Alaaa yg nicholas cage berlakon tu. Ni haa poster dia.

Cerite ni sebenarnye lebih kepada ketidakpercayaan diorang dekat Tuhan...dorang queries kenapa tuhan turunkan bala and musibah kat bumi ni. Dorang pertikaikan qada' dan qadar. Amd dorang x percaye ape yang berlaku semua ni adalah dengan kehendak Tuhan...bapak memesongkan akidah betol filem ni. Sape yang belum tengok and teringin nak tengok, rentikan la hasrat korang ye. Aku pon xtau pulak filem ni bodoh macam ni, ingatkan filem best sangat. Sebab aku ade bace kat paper mane tah aku xingat, wartawan tu komen dia kate filem ni ok and xboring....nanti aku cek balik paper ape aku bace.

Pastu dah la filem ni xlogik, aku ingatkan pasal kapal terbang terbakar ke terhempas ke...rupenye ade beberapa orang kat bumi ni hilang tetibe. just tinggal baju je berlonggok atas lantai atau atas kerusi....so sume orang panik la...pelik x?

Disebabkan aku rase filem ni bodoh, aku tido terus dalam panggung tu.hahahahahaha...
Ok tu je la ulasan aku....pada aku filem ni xpatot lepas ke Malaysia and aku xtau ape yg LFM tapis...xkan setakat nak tapis adegan lucah? adegan memesongkan akidah? nak biar?? harap LFM buat something perubahan...plssss...demi kebaikan ummah dan negara. 
Share:

No comments:

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat, ulasan, komen, pandangan dan segala bentuk penulisan adalah dari saya sendiri dan tidak berniat untuk merosakkan reputasi, imej dan nama baik sesetengah pihak.

Pandangan dan ulasan adalah jujur demi meningkatkan mutu dan kualiti sesetengah pihak bagi pandangan peribadi saya.

Dan pendapat penulis tidak semestinya kekal.

~Firdaus Khalid~

Contact Us

Name

Email *

Message *