crawl, toddle, walk, run....

Kisah di KK Waterfront Hotel

Hi semua...apa kabar?lama x post kat blog...arini tetibe tergerak nak post something walaupun 'BZ' kat opis.haha...sebenarnye aku bosan tahap gaban dok kat sini...

Arini dah masuk ari kedua aku ade dekat KK...and ari kedua aku bekerja kat sini. Aku sampai sini ari isnin pukul 1.50pm....patotnye pukul 12.40pm. Delay...sbbnye xtau knp. Kalau ikotkan, departure pukul 10.20am tapi flight departed at over 11am. Tu yang mak aku riso tu...byk kali dia kol. Mak...us selamat kat sini.hehehe...

Perjalanan atau pengalaman keje kat sni yang dah masuk 2ari, mmg bosan. sebenarnye la kan....sbb dtg untuk bekerja. kalau datang utk melancong xd la bosan. Pastu aku sorg lak tu...xd mmber. member opis ade tapi xberape nak rapat la.aku pon mls nak rapat sbb aku finance.saje nak cari gap supaye aku xjadi biass....haa ala2 auditor gittew.

Malam tadi aku makan pukul 11.20mlm...makan MCD je.xtau nak makan ktne sorg2. So aku jalan je la kaki sorg2 cari kedai. nampak MCD, so masuk je la,..tapau je. Balik hotel, makan...

Pukul 1 mcm tu, aku tido. Then, start la part paling seram. Aku mimpi banjir besar kat sini. time tu aku kat bilik hotel...aku jenguk ke luar tgkap, ujan bapak la lebat giler.sampai banjir...makin lame air makin naik...aku jerit la laung ayat quran sume...tup2 aku terjage.mmg mimpi la kan...bilik hotel aku sebenar mane ade tingkap.tapi hotel ni dekat laut.

Pastu tido balik, then part ni paling real.aku kene himpit2...aku mimpi yang aku ade dlm bilik hotel yang same and otw nak tido.mmg macam real...otw nak tido tu, aku ternampak sorg laki tua pakai songkok aji (kopiah) tapi berambut perang.baju aku xpasti...rasenye tshirt kot.dia jalan nak ke arah aku...ke katil. Muke dia xd reaksi...aku pulak disebabkan takut, aku try nak bangun nak lari tapi xleh gerak...macam dihimpit. Aku jerit name Allah...terus boleh bangun. At the same time aku terjage btol2 dari tido and aku terase mmg macam kene himpit2.

Then aku sambung tido, still mimpi org same. Dia dtg kat aku and cekik aku. Aku try la nk lawan, xleh gerak! Aku jerit lagi name Allah...terus boleh gerak... Then terus aku terjage.perghh mmg seram! mcm real kot..aku terus bace ayat qursi, doa tido dll...sbb aku rase aku xbace mase tdo mule2. pastu terus bleh tido...Tapi nak bangun pagi bapak la liat.hahahaha...disebabkan liat, aku pi opis pukul 10pagi.hahahaha

Ok...ni je nak cerite sebenarnya sbb nak hilangkan tahap kebosanan yang dah tahap maksima kat opis ni.hahaha...bye


Share:

No comments:

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat, ulasan, komen, pandangan dan segala bentuk penulisan adalah dari saya sendiri dan tidak berniat untuk merosakkan reputasi, imej dan nama baik sesetengah pihak.

Pandangan dan ulasan adalah jujur demi meningkatkan mutu dan kualiti sesetengah pihak bagi pandangan peribadi saya.

Dan pendapat penulis tidak semestinya kekal.

~Firdaus Khalid~

Contact Us

Name

Email *

Message *