crawl, toddle, walk, run....

Dinner pada malam kedua di KK waterfront

Malam ni aku nak update pulak ape yang aku buat sepanjang malam kedua aku kat kk ni...mcm semalam aku tido awal sbb pening kepale, pastu kuar pukul 11.30mlm konon nak cari kedai makan last2 bali mcd je. then balik hotel tido...sbb laptop buat hal... Malam ni pulak, cerite dia panjang cket...

Tadi abis keje pukul 6.30ptg..aku terus balik hotel.sbb nak kuar jalan2 so kene la simpan laptop dulu... jalan sorang2 hokey.ko boleh??...hahaha.. Lepas balik hotel aku kuar balik...usha kiri kanan xtau nak pi mane.mmber aku ade cakap kat tepi2 laut tu ade kedai makan, tapi aku tgk mcm bar je yang ade tepi2 laut tu.xkan nak mkn kat ctu kot...tetibe aku ternampak ade kemah2 putih kat situ. So aku pun lintas la jalan pi seberang. memang ade pasar basah...and kedai2 makan.tapi sebelum aku pilih kedai makan, aku pi jetty jap. layan perasaan....hehehe.. Dok sorang2, tgk gelagat orang...tgk keindahan langit and air laut..time tu maghrib.mmg mcm org giler... Aku terpikir, kalau la ade hp canggih time tu, boleh la amik gambar...

Pastu pas merenung jauh..ceewahh...aku pun pi kat kemah2 tu.cari kedai2 makan. byk sgt kedai...bukan kedai la, actually warung.so byk sgt...xtau nak pilih yang mne.bukan sbb nampak sedap tapi sume mcm geli, and pening nak cari yang mane aku rse ok...usah punye usha, nampak la satu warung ni. mule2 aku rase ok, so aku order la nasi putih, tomyam and air laici. Tapi yang sampai tau ape?mmg la laici tapi kaler kuning...aku try rase betol2 air tu.rase air tanah siot...tapi laici tu still terase la....adoi, sumpah spoil.

Lame tu, sampai la tomyam and nasi. Rase tomyam tu...mmm mmg la horrible.adoi aku cakap...kalau la cmni tiap ari boleh mati wei. Dah la mahal...air laici rm3...tomyam and nasi rm9.50...kopak aku. So sbb aku takot lapa, aku pi 7e nak cari makanan.tapi roti sume xsame mcm yang ade kat sem malaysia.so aku xbeli roti...aku beli biskut and nescafe paket2.

Aku masuk center point...pi KFC.tapau...satu lagi yang pelik, aku order set hot box, xleh tukar air.kat KL boleh kot...ko kene caj rm1 ke tah rm2 kalau nak tular air soft drink ke milo...tapi yang ni xleh langsung....pelik giler. Nak xnk mmg aku beli je la... So jinjing la kfc ngn biskut td bawak balik hotel...tu je la makanan yang aku boleh makan.

Cepat la mase berlalu...xsanggup nak dok sini lagi....aaaarrghhh
Share:

No comments:

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat, ulasan, komen, pandangan dan segala bentuk penulisan adalah dari saya sendiri dan tidak berniat untuk merosakkan reputasi, imej dan nama baik sesetengah pihak.

Pandangan dan ulasan adalah jujur demi meningkatkan mutu dan kualiti sesetengah pihak bagi pandangan peribadi saya.

Dan pendapat penulis tidak semestinya kekal.

~Firdaus Khalid~

Contact Us

Name

Email *

Message *