crawl, toddle, walk, run....

Tangga tangga ke pintu bahagia la kononnye...

Alhamdulillah...sgt2 seronok, bersyukur and terharu pon ade bile dah diiktiraf sbg permanent ni, ramai yg ucap congrats...sronok giler smpy xtau nak ckp ape dah. 6 bulan aku berhempas pulas keje sbg pkerja contract, akhirnye 1april 2013, dpt dah surat permanent and dah sign pon. Dulu bkn senang nak cari keje...mmg haruk la pk cmne nak dpt keje.mne x nye....2bulan menganggur pas abis blaja dulu. tp 2bulan tu pejam celik pejam celik dah masuk taun 2013 and dah bulan4 dah pon. 

Sebelum ni ade gak la lebih 100applications aku anta gune jobstreet, antar direct ke company pon ade, mintak mmber tolong pon ade...tp yang panggil 4 company je utk intrview. Bank, audit firm, telco and company minyak. First panggil intrview bank UOB, mlm tu dia shoot email tp sruh aku dtg esoknye.mmg harapan la...aku xprepare ape2. Pastu aku reply ckp xdapat dtg intrview jumat tu...pastu next week dia da xemail aku tp kol.aku xpnh agkat...sbb dia kol time org bukak puase.time tu bulan puase...mne la aku prasan...3ari berturut kot dia kol..pastu bile aku kol balik, guard yg agkat.dia ckp dia xtau pape...huhu...

Next intrview ialah audit firm klu xsilap....aku pon pegi la..xtnye pape pon.just sembang2 je...so aku pk yg ni mcm dpt la kan...hahaha...Third yg pggil ialah company myk. pastu kebetulan esoknye telco pon kol soh dtg intrview. yang paling haruk bile 2 company ni soh dtg intrview hari yg same...amboi aku ckp, nak rejek mmg parah la kan...msti org tu kate aku demand.tp seb baik intrview next week nye...so aku bole la prepare kaw2...

Actually aku lagi focus kat company myk ni...ye la...sape xnk kan..aku berdoa sgt2 dpt tau.yg telco ni aku xprepare pon.tp ade gak bace...yela sbbaku xpnh dgr name telco ni.tp bile tgk google, telco ni hasil joint venture antara celcom axiata dgn PGC global dr philiphine. PGC ni company besar yang pegang media,line phone, tenet dll....

Abis je sume intrview, aku pon lame la tggu jwpn dia...tup2 audit firm and telco panggil aku utk intrview kedua.yg lain tu mmg x panggil la kot wp dgn harapan compny myak kol aku.hehe....audit firm ni aku jumpe Manager dia.care dia mcm nak aku keje ctu...lagipon aku xbyk ckp sbb dia je yg cakap...hahahha...

2nd intrview telco ni yg intrview aku si supervisor aku....muke garang  giler.byk dia tnye aku..mcm2...at last,time intrview tu dia trus offer aku keje.aku xtolak la sbb xkan nak tggu yg lain.klu aku tolak, mmg haram la xkeje skang ni...mne ade dah intrview pas aku keje ctu except public bank baru2 ni...hehehe...ari dorg offer aku tu,ari jumaat 28/9/2012 pukul10 pagi...aku start keje 1 october 2012 ari isnin...skang aku dpt offer permanent 1 april 2013, ari isnin jugak...hehehe..ape pon Alhamdulillah.Terima Kasih Tuhan....


Share:

No comments:

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat, ulasan, komen, pandangan dan segala bentuk penulisan adalah dari saya sendiri dan tidak berniat untuk merosakkan reputasi, imej dan nama baik sesetengah pihak.

Pandangan dan ulasan adalah jujur demi meningkatkan mutu dan kualiti sesetengah pihak bagi pandangan peribadi saya.

Dan pendapat penulis tidak semestinya kekal.

~Firdaus Khalid~

Contact Us

Name

Email *

Message *