crawl, toddle, walk, run....

Cara sambut taun baru 7dec2012

Haaiihhh...dah sehari dah berlalu dinner+christmast event anjurn compny aku...ah,aku bkn nk smbut christmast pon, dtg sbb just aggp ni nak sronok2 and more to gathering with other staff of all mlaysia. Bende tu buat smlm, ari jumaat mlm dkt redbox sunway...xtau np HR aku pilih kat tmpt tu...tau la dkt umah dia.grrr... Nak ckp sronok tu, xd la sronok sgt.sbb xd xtiviti lain pon.just karaoke and sesi tukar hadiah, that's it. Mula tu time nak pi ctu, aku xtau nak naik ape...aku pk just naik lrt je,then amik bas pi sunway. Edward, executive IT nk follow aku amik public transport mule2 sbb just kitorg berdua je yg stay kat opis. CEO ngn internal auditor dr filipina ade tp xkn nak naik ngn dorg kan...segan la org xajak. Pastu x lame tu kit, area manager KL, ajak naik kete dia, so ok la kan.xd la nk kopak duit naik lrt bas bagai. Ghupe-ghupenye si ceo ngn internal auditor tu pon join skali naik kete...si michael pon folo.dah berimpit 4org kat blkg tu.berimpit ngn ceo lak tu.hahahhahaha...lawak tol.

Sampai sane, tepat pukul 7.45. Mmg dlm jadual, party start pukul 7.45....smpy2 je, amik mknn trus mkn.hehehe...tp kenyang.so amik cket je la...mne taknye...pukul 11pg sblm solat jumaat aku da mkn bihun, tgahari pas smayang nazi blanje nandos. Ptg IT manager blanje pizza papajohn...keje mmg makan je.tu yg kat redbox aku just mkn kuih2 n kek, yg lain aku just amik pasta, lamb, n sotong je...xmkn byk pon.

Mula2 air yg kitorg order ice lemon tea ngn oren, last2 org filipina ni order arak.adoi, siap offer kat aku lagi...sabo je.pstu time bergambar ade la botol arak dpan aku.so klu korg tgk ade gmbr arak kat gmbr aku, bukan aku minum ye....

Time event tu, dorg asik kenekan aku ngn intan je...hahahaha...lawak tol. tp seb baik intan sporting wp dia da bertunang...kitorg bdua plan nak nyanyi lagu marc antony 'i want to spend my life time loving u' mula2, tp 2org filipina giler prasan mcm dia plak yg bayo sume2, so dorg je la asik nyanyi. Lagu2 kitorg dah siap pilih, tp dia asik skip2 je lagu kitorg, smate2 dorg nak nyanyi, nyampah lak aku.

Yang bengang aku xdpt adiah hp...aaarrghhh...si rey-an yg dpt.adoi ruginyeee...aku dpt adiah termous yg bole bwk jalan tu,mmg aku dah lme nak yg mcm tu tp mahal.tetibe dpt lak adiah tu, Alhamdulillah....time sesi bukak2 adiah tu, aku kuar sbb malu,..hehehe...ye la,mula2 dorg xbukak pon adiah,just lucky draw n bagi je la adiah kan.,tetibe dorg nak bukak. aku bla la cabut dari ctu,...dok kat luar.hahaha...malu sbb adiah aku murah.patotnye minimum harge rm15 tp aku bli rm10.hehehehe..upenye intan ckp ramai lagi yang adiah lg teruk dr aku.huhu...

Balik tu, mmber amik...intan pon ikot skali kitorg....seb baik la dia nak amik, klu x, aku naik teksi mmg mati la nak bayar mahal....hahaha...ape2 pon aku suke kerje kat cni.arap2 byk lagi bnefit aku dpt...and doa2 smoga  aku dpt byk pelajaran n pgalaman kje kat cni,paling pntg dpt improve kan bi aku n master dlm finance n akaun ni....amin....

Share:

2 comments:

rizuana jana said...

intan??skandal baru ke...hahaha

Firdaus Khalid said...

hahahahaha...aah.bole?hehe

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat, ulasan, komen, pandangan dan segala bentuk penulisan adalah dari saya sendiri dan tidak berniat untuk merosakkan reputasi, imej dan nama baik sesetengah pihak.

Pandangan dan ulasan adalah jujur demi meningkatkan mutu dan kualiti sesetengah pihak bagi pandangan peribadi saya.

Dan pendapat penulis tidak semestinya kekal.

~Firdaus Khalid~

Contact Us

Name

Email *

Message *