crawl, toddle, walk, run....

WAJAH terbaru Pudu Raya

Ni kaunter tiket wajah baru...lengang kan...beza giler ngn dulu...cer tgk gmbr kat bawah...
Pagi ni aku sarapan nasi lemak kat plaza rakyat...kat foodcourt! sje sarapan kt ctu sbb smpy awal td pukul 8.10...dtg opis awal pon,bkn bole masuk...xd kunci.admin pon dtg kul9, tu yg sggah jap kat puduraye.hehe...tp yg penting nsik lmak xsedap!! arghh rugi rm3 aku.... Wp xsedap,tp mkn punye mkn tetibe dtg satu bnde menyinggah ke otak aku.tetibe aku tringat sume knangan2 manis pahit aku kat puduraye ni....isk isk...sbnrnye aku ngn puduraye dah sebati...wah gittew.. Xd la, aku sbnrnye sblm puduraye ni dah moden mcm ni, aku dah pnh pegi...klu di kira mgkin dah lebih 100kali aku ke cni...xd ape istimewa pon kat cni.tp yg istimewa knangan tu ler...esp kenangan aku ngn ayah aku.

Sprti yg korg tau,puduraye ni kan tmpt perhentian bas.dulu time aku kecik, ayah aku slalu bwk aku pi KL....kdg2 berdua,kdg2 ngn mak n adik aku.kitorg naik bas je...dulu hdp kitorg xd la mcm skang ni.dulu pi KL naik bas je.tp skang Alhamdulillah la bole naik kete dah....

Aku ingat lagi, ade 1 time tu, aku ngn ayah aku tgh tggu bas nak balik sabak...dsbbkan bas tu lame lagi, kitorg jalan2 la kat dlm pudu tu...time tu pudu tu wajah lame.dlm tu byk kdai...kitorg jalan2 la.aku nak kaset raihan.time tu pd kitorg,kaset tu bole di anggap mahal la wp rm18.ayah aku mcm xnk beli tp sbb kesian kat aku,dia bli gak...tu 1st time aku memiliki kaset raihan yg selame ni aku idamkan.ori lagi....and bnde tu bli kat pudu...klu xsilap,tu taun 96-97...lame kan?hehe...

And aku tringat gak bile aku da dok Pahang,diploma lagi...time tu pudu still blom renovate.bile aku nak tggu bas nak ke sabak,aku akan lepak kat satu sudut kat tepi tangge hujung skali.kat ctu,xd org lalu lalang.yg ade pon,dorg yg bekerja kat tgkat ats je...like pjabat pos dll. so aku rase slamat kt ctu...klu mls nak bwk beg kehulu kehilir,aku just letak ctu beg aku...mmg xilang.xd org prasan...n kat pudu dulu ade dunkin donat.aku slalu bli n mkn sorg2 kat sudut tu...

Kat pudu ni kite bole tgk pelbagai ragam org.ade 1day,aku tgk satu anak branak ni...bapak n anak pompuan.dari pakaian and care dorg,kite bole tau dorg org susah...aku tgk dorg mcm xtentu arah,maybe cari platform,then agaknye bile ayah dia stress dia tgking anak pompuan dia dpn2 org ramai dgn suara yg kuat.kesian anak dia...anak dia dlm belasan taun kot aku rse..

And aku pnh gak tgk mayat dpn mata aku,sorg laki terbaring dpn pintu tandas.bile aku tnye org kat ctu,laki tu mati knp,org tu ckp sbb sakit jantung.bayangkan mati kat dpn toilet kat pudu...time org lalu lalang,time tu aku just pikir prasaan anak n bini dia...so sad.kesian giler...

Dan skarang,pudu dah cantik....xd ape lagi nak dikomplen.just maybe foodcourt.mknn xsedap..hehe...sume dah selesa dgn pudu yg baru.sape yg xsuke kan...tp tu la org kate,wp yg lame tu pahit tp bile dah berlalu,bnde tu jd knangan yg sgt2 berharge utk kite....and tu la yg aku tringat pagi td.tu yg semangat nak update blog pagi2,hahahaha....kdg2 mcm tringin nak patah balik time dulu2.... :)

Byk lagi kesah pudu,tp aku xingat...hehe...ni skadar nak share je...luv u guys!!

p/s: Kepada pemilik gmbr,sori sbb amik gmbr ni....jika anda mahu saya menarik gmbr ni balik, sila email...tq.

Ruang menunggu wajah baru
Tmpat menunggu bas wajah lama
Dulu time pudu yg lame,kaunter tiket sesak hampir setiap ari.tu yg aku slalu xdpt balik.contoh,mcm gmbr ni...


Share:

No comments:

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat, ulasan, komen, pandangan dan segala bentuk penulisan adalah dari saya sendiri dan tidak berniat untuk merosakkan reputasi, imej dan nama baik sesetengah pihak.

Pandangan dan ulasan adalah jujur demi meningkatkan mutu dan kualiti sesetengah pihak bagi pandangan peribadi saya.

Dan pendapat penulis tidak semestinya kekal.

~Firdaus Khalid~

Contact Us

Name

Email *

Message *