crawl, toddle, walk, run....

On The Way ke Konsert Teaterikal Suara Kita!!

MENGAGUMKAN!!! xde perkataan lain selain perkataan ni yang aku rase paling tepat dan sesuai giler dgn apa yg aku tengok mlm td. Malam td tu bersamaan 4/3/2014 hari selase..hehehe... Haa tau x ape yg aku kagumkan??xtau??emm sah2 xbace title blog aku tu... Ni pasal konsert TEATERIKAL SUARA KITA tu laaa yg ade awie, ziana ngn erra pajira tuh...teater muzikal ni terbitan Awie Entertainment Sdn Bhd. yang mane dengan kerjasama Kementerian Perlancongan Dan Kebudayaan Malaysia...

Tu time sesi latihan...

Bagi yang xtau, or x mengikuti perkembangan hiburan semasa (aku follow yg aku minat je..agagaga) konsert yang juga teater ni telah menggabungkan 3 orang nama besar dalam industri hiburan tanah air. Konsert ni berdurasi selama 2jam setengah...katenyee la...padahal semalam start konsert pukul 9mlm, habis pukul 12.10tgh mlm.so berape jam tu?3jan 10minit...Perghh...kebas punggung aku.tp ade break la kejap sebelum mula pusingan kedua.

Cun tak?hahaha

Ok..mcm biase, aku kalau nak tulis suke tulis panjang2.hahaha..lantak la korang nak bace ke idak. Actually, start je aku tau awie nak buat konsert teater ni dgn ziana ngn erra, aku terus berangan dah nak pegi tengok. Time tu memang semangat la.... Kat tb, bolg-blog, fb2, dll sume promote konsert teater ni...aku pon dok la mengupdate pasal bnde2 ni...nak tau la perkembangan dorg dari segi latihan and lain2 la kononnye...

Dapatkan Tiket
Bila teater ni dah kuarkan tarikh and tempat, aku pon dok beria la usha harge tiket...pergh bapak mahal. Pada aku yg gaji ciput mmg la rase mahal..konon nak beli tiket paling belakang. harge rm80.nak jimat la konon.tp sbb dok tunda2 beli tiket, terus habis tiket harge tu. Yelaa...mule2 try bukak web www.ticket2u.biz, belek2 web tu tp xtau cmne nak tempah tiket. Org kampung la katekan...hahaha.. Aku terus kol ticket2u tu...tnye pompuan tu tnye nak byr cmne..dia kate kene gune kad kredit and xleh transfer online yg lain.. Dah la suare dia mcm org baru bgn tido...adoi. Nasib baik aku xtau ape nme dia, kalau x dah sah2 aku tulis kat cni..haha... Aku kol ticekt2u tu ari isnin ke tah selase dalam 24-25 feb..petang dlm 3.30 cmtu... Dia beria2 kate msti guna kad kredit.aku tnye btol2 and itu gak jwpn dia. Aku pon ckp la em xpe la... Dalam hati, mne la nak dpt kan kad kredit tu.kad debit ade la...

So aku pon tangguh la ke hari lain, ari2 bukak web ticket2u tu...fuhh seb baik tmpt byk lagi kosong. Aku pon dok tanye la kwn2...peter, baim, nazi, pijon, intan tnye dorg ade xcare lain nak dptkan tiket selain kad kredit. Tup2 jumaat 28feb, nazi ckp yg mmber dia pernah beli online gune maybank2u.ok je...xyah pon kad kredit... Aku pon abis je lunch, masuk opis...nah..terus bukak web tu lagi and godek2 la nak tau betol ke boleh bayar gune maybank2u...RUPENYE...boleh. Siot...mati2 aku ingat xleh gara2 pompuan tu kate xleh gune transfer online. Kalau x, mmg plan aku nak terus shoot ke IB ptg jumaat tu...mengulo kejap gare2 nak dptkan tiket..fanatik x???hahahahahahaha... Aku xd maybank2u so aku pi ATM maybank dftar number phone...terus boleh la wat payment gune maybank2u.


Tiket Habis??
Petang jumat tu, aku tgk tiket utk konsert isnin 3mac penuh siot...ari2 lain pun byk dah org beli...paling byk, ofkos la tmpt dok belakang. Tp yg isnin 3mac, depan yang harge 4rts pon penuh...bapak hebat la penangan konsert ni... Hari ni pulak aku dpt tau, utk jumat mlm and sabtu mlm sume tiket dah habis...ari sabtu petang, tiket byk dah di reserved...giler gempaq kan. Yang penting hari ni 5mac, tket dpt diskaun 30%...bengang pulak aku.tp still yang tmpat belakang dah abis!

So nak diringkaskan cerita, aku beli la tiket utk ari selase 4mac. Fahiz soh beli tarikh yg tu...xdpt la rm80..sbb dah abis. yang ade 150 ke ats...kopak duit!! tp suke punye pasal..beli la...dah print2 bagai, Sabtu pi tebus tiket kat IB...dgn fahiz sekali.

Pejam celik pejam celik, sampai dah hari yg ditunggu...4mac. Bedebor...hahaha..aku ade closing sbnrnye.closing month end la...keje byk lagi. Aku beria la pujuk april mintak lepaskan aku tepat pukul6...dia dok ulang-ulang, sebelum balik siapkan sume keje.mane nak siap wei...banyak giler.aku pk dia bagi ke xbagi ke aku tetap bla...mmg nekad. Aku dari pagi selase tu, pung pang pung pang siapkan sume keje cepat2...tp xsiap gak. Sharp pukul6 redha je la....aku bla.tp sempat bg ayat manis kat april, tp dia xsenyum pon...hampeh!!haha...

Sempat ke xsempat??
Smpai umah pukul 6.30ptg...cepat2 mandi solat dan bersiap. Nak pi awal la katekan.... Kitorg gerak dr umah pukul7.15 mcm tu..smpai sane pukul 7.40..cepat kan?hahaha..seb baik jalan xjem.lagipun dekat je umah aku ke IB...dlm kereta sempat mkn roti gardenier yang cranberries susu tu nak isi perut. Sampai je sane, bapaklah....parking dah penuh... Masuk IB org dah ramai. time tu pukul 7.50kot...kitorg smayang jap.ade mase lagi... Pastu lepak la kat luar tu sementara tggu pintu dewan tu dibukak pukul 8.30...

Masuk2 je dewan, punye la kagum sbb ramai org dtg.hehehe.....mcm aku pulak yg buat show.mmg aku harap ramai yg dtg support.agagagaga... Time tu walaupun seminit trase sejam..lame giler.kat screen tu asik2 ulang iklan yang same.punye la xsabo nak tgk dorg kuar perform....Selang berape minit (rasenye lebih 15minit tggu), kuar la si Aidil abdul ghaffar ni.ala pengacara yg sinonim ngn tb3... Dia jd pengacara..and dia perkenalkan la sume2 penaja dll...dia cerite cket perjalanan filem sembilu, maria mariana, merah and tragedi oktober tu...isshhh lame pulak dia cerite...aku bkn nak tgk ko...adoi.

Saat-saat yang aku tunggu....
Pastu saat-saat yang aku tggu semakin hampir...hahaha skema pulak ayat. Tiba-tiba.....Aidil pun cakap, saksikan lah persembahan dari mereka bertiga. mari kita saksikan....Jeng Jeng Jeng...dah start....cerite pon bermula... Ni la saat yang aku tggu-tunggu...memang meremang bulu roma...

Nak tau lagi??Tggu kan post 2nd part untuk cerite kat konsert pulak...hehehe

Share:

No comments:

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat, ulasan, komen, pandangan dan segala bentuk penulisan adalah dari saya sendiri dan tidak berniat untuk merosakkan reputasi, imej dan nama baik sesetengah pihak.

Pandangan dan ulasan adalah jujur demi meningkatkan mutu dan kualiti sesetengah pihak bagi pandangan peribadi saya.

Dan pendapat penulis tidak semestinya kekal.

~Firdaus Khalid~

Contact Us

Name

Email *

Message *