crawl, toddle, walk, run....

Diari Ramadhan Pakcik...

Sedey Sadis Duka Muram Kelam Kusam ... Ni la prasaan yg terpapar kat hati and muke aku time bulan puase taun ni.nak tau knp??sbb kali ni, taun ni, aku dok sorang2 je...hdp pon sorang.bkn la xd kawan atau sesape.tp kat umah sewa aku kat kl ni la.aku sorang je.housemate lain sume mkn dlm bilik.hehehe....sorg tu mmg jenis mcm tu.aku pon mls nak bergebang ngn dia.sorang lagi slalu kuar ngn awek...so sorg la.
Dulu taun lepas aku xkeje lagi, so dok umah la goyang kaki. Sahur, berbuka mmg makan same family...previous2 year plak, aku blajo lagi so ade la mmber2 time nak bukak pose tu kan...pegi bazar same2, sahur pon same.. Aku rindu sume2 time tu. Taun ni bkn menyepi...ceewah.tapi sbb dah keje kan.mmber lain pon ade life masing2.mostly mmg dorg orang KL...so ade family.xkan aku nak nyebok ajak mkn ngn aku kan tiap mase.mmm...

Tetibe bile dah sorang ni tringat la time diploma dulu.taun 2008 kalau xsilap.mmber aku sorang ni jual bubur nasi.so stiap kali pukul12 mlm ke ats, dia akan pegi bilik ke bilik jual bubur nasi.aku pon slalu la bli...tu la lauk sahur kitorang.kdg2 kitorang pegi kafe/dewan mkn bli makanan. time berbuka, habis je kelas ptg tu,mula lah berpusu2 ke kafe bli makanan bukak pose,then sblm azan tu, layan la muvie kejap.hahaha...

Then, bile time dah duduk luar (umah banglo pink), stiap kali nak bukak pose je, kitorg akan pegi bazar and bli mknn...kadang2 sampai 2-3 bijik kereta gerak skali.kereta poei, peter, chubby, pijon.adam pon ade.sbb ramai kan...then mlm je pas buke, sume ngadap tb.huhu... Malam, aku tringat time diploma part6.aku masak nasi goreng.hehehe...kitorang pakat sahur same2.aku, papa, najib,aboh, saril...slalu ni je la yg makan nasi aku.saril kdg2 je...yg lain mmg jarang mkn sahur. Pas sahur tu, aku, saril and aboh slalu melangut dpn tb sbb time2 cmni, astro ade muvie mlayu lame.pastu tgk la sampy pejam.tup2 sok kelas masing2 haruk bangun lambat.smpai pi kelas pon lambat..hahaha...so sweet!!.. Then time deg, mkn roti jerr...geng nak makan nasi goreng aku dah xd..and dorg pon jarang sahur gak.

So when it comes to this Ramadhan, sume bnde buat sorang2.pegi bazar sorang, makan sorang...haishh mane la pakcik xsedeyh!! xgitu awok...Apepon, aku harap aku dpt jalankan ibadah puase taun ni dalam rahmat Tuhan dan dgn penuh keberkatan. dan semoga hidup aku taun ni lebih menyinar...hehe...aminnn... Ni la cebisan cerita aku mengenai bulan Ramadhan...nnti mungkin nak tulis lagi.hehehehe...selamat berpuase and selamat berbuke ye... :)
Share:

4 comments:

el said...

hahahah padan muke
ok ok ekceli tumpang sedey sadis jugak
xpelah..baru 7hari kut pose
sok2 ni adalah geng tu
xpun xsalah kot nak pergi berbuka umah kwn2 lain atau join aje diorg dlm bilik tu..buat havoc..barulah happning..kut2 depa pun malu nak join sekali ngan pakbong (pakbong ke panggey) kehkehkeh..sesekali pakbong wat kecoh sure diorg pun suka..xcaya trylah hahahaha

Firdaus Khalid said...

hahahaha...klaka.buat havoc ye.takot2 smbil terjah masuk bilik tu, ikan bakar melayang keluar dari bilik.hahahaha...
nasib baik ade la mmber2 ajak reunion,dpt la join.ni la hdp org merantau... :P

BTS said...

salam ramadan

Firdaus Khalid said...

thanks...salam ramadhan juge... :)

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat, ulasan, komen, pandangan dan segala bentuk penulisan adalah dari saya sendiri dan tidak berniat untuk merosakkan reputasi, imej dan nama baik sesetengah pihak.

Pandangan dan ulasan adalah jujur demi meningkatkan mutu dan kualiti sesetengah pihak bagi pandangan peribadi saya.

Dan pendapat penulis tidak semestinya kekal.

~Firdaus Khalid~

Contact Us

Name

Email *

Message *