crawl, toddle, walk, run....

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan

Hye…lame dah x update blog yang mcm hidup segan mati xmau ni…haha…bese la..bz ngn kehidupan di Jengka.hehehe… Haa..ckp pasal Jengka ni mmg tujuan aku nak tulis pasl Jengka pon. Bertuah la Jengka sbb dpt org cam aku ni..ceeewah. Bnde first yang aku nk ckp ialah “AKU SAYANG JENGKA”. Mgkin korg nmpk aku ni cam emosional sgt tp mmg aku syg kat Jengka, nak wat cmner…


Ni la 5org yg slalu mkn same2 last2 week kt jengka...slalu ke?
Utk entry yg ni, maybe xbyk sgt kot aku nak citer…klu citer kang, aku rase smpay bercucu cicit pon korang xabis2 bace.hahaha… tu pon klu bc..

Skang da hari Selase 17 JULY 2012. Pukul 5.46ptg klu ikot jam laptop aku nih. Masuk hari ni, da 2 ari 2 malam aku tgglkn tempat yang penuh dgn asam garam kehidupan sbg palajar yang penuh dgn kegembiraan, kesedihan,kehepian dan kesenduan dan tempt yang baaaaaanyak sgt mengajar aku menjadi seorng manusia yg berguna selama 5tahun aku kt cni….diploma n degree. Seyesly, byk giler kenangan yang mmg  xdapat aku lupekan…sume kenangan tu segar lagi dlm ingatan aku yg aku rasa mmg xakan aku lupekan wp cket (contoh sebesar zarah)…rase mcm baru je smlm aku menjejakkan kaki pertama kali kat cni… (baru intro)

Aku aritu balik pukul 6.30ptg ari Ahad bersamaan 15 JULY 2012. Pagi tu pukul 9 sampai 12tghari kitorg ade pekse MAF635. En. Soffi yg ajo…xtau la nak ckp senang ke susah…aku men taram je janji jawab.hahaha… Pastu ptg tu, pas bdk2 len da balik, aku, najib, ketat, abu, amin, bropah n baim pi mandi kat Tekam. Tu la kenangn kitorg last day aku kt Jengka…Alhamdulillah la.ade gak la cket kngn last day aku kat ctu…hehe

Ni bukan gmo kt tekam...tp ade Abu so amik je la...
Yang paling best, junior2 ku..ceeewah..ade la dtg jenguk kitorg last tu WALAUPON bkn lepak ngn kitorg 24jam sbb nak merendek ngn awek dorg. Angah, kebun, amin, baem ade dtg…thanx la.korg la member muda yang rapat ngn kitorg.agagagaga…N thanx to Angah sbb ade la dia bg nasihat cket kat aku pasal kawan n lawan, pasal keje…wp dia mude setaun, tp maybe pengalman dia lgi byk.so wa tabik sama lu Angah…!!N korang mmg best…

Yang kecewanya, penghabisan degree ni mcm ni…nothing. Xd nak jamuan ke ape ke…bile kuar je dewan aritu, sume da sangap nak balik. Tp aku n ketat sempat la jumpe segelintir bdk pompuan n wish kat dorg…mcm fau, fad, dayah, yanti, syuk, noni, jaja, syikin, kak long, suzi..(yang nme xsbut sori la). N paling terharu bile jumpe Airie. Kitorg da dlm kete n da gerak da pon.tp sempat jenguk ke luar n sembang2 ngn dia.sedey giler babi time tu…seb baek dia pompuan.haram peluk.klu x aku da peluk da….hahaha…ye la…aku byk giler kutuk dia dari part1 dip lagi…n dia pompuan yang sempoi n sbbtu aku suke kutuk dia.n dia xd la nak mara aku ke ape…tp xtau la dlm hati.hahahaha…ape2 pon,sori Airie. I will miss u forever n ever…

Ni la airie...hehehe
Sbnrnye, aku bukan nak sgt blik cepat…klu bole xnk balik.tp da beria janji ngn family aku yang aku nak balik Ahad tu.lagipon klu aku balik Isnin,mcm payah cket sbb aku naik bas…tp seyesly mmg terkilan xdpt lepak lame2 utk last day tu. Yang pnting,gmbar last day ade kat Amin. Amin,nak gmbar!!!!hehe…

Hari ni, wp still rindu kat sane, tp hdp aku still cam biase. Xd la nak murung ke ape….tetibe..hahahaha.. Apepon, aku doakn kawan2 aku dapat keje yang best2,,,aku skali la…n klu kawen, jgn lupe ajak. N aku mintak maap la klu pnh terkasar bahasa,terkutuk,salah perbuatan slame kite kenal…bg “MEREKA” yg dah buang aku dlm hidup tu, arap ko lupekan je la sngketa ittew.xgune kite bergado sbb bende yang tah hape2. Lagipn aku arap ko ingat je la balik pengorbann aku selame 5tahun utk ko.itupon klu ko sedar ape yg pnh aku tolong kau…mgkin kau xperasan,tp ramai perasan yang aku byk membantu kau. Kemaafan di pinta…. 0-0

Entry ni cket je…nanti aku nk post psal ape yg jdi dari 1st semester diploma sampai la abis deg plak…wp korg Muntah tapi sukati aku lah…hahahaha…

Selamat Mnyambut Bulan Ramadhan KAWAN2….!!!....jumpe lagi
Share:

4 comments:

Saidatulhusna Sabadri said...

selamat berpuase! :)

NaziE GoLd said...

Nice job bro.. Btw hope we will meet again InsyaAllah..

Firdaus Khalid said...

selmat pose gak...arap kite cukup sebuln k pose...xtau la awak.hehehehehe...

Firdaus Khalid said...

wokey...keep in touch

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat, ulasan, komen, pandangan dan segala bentuk penulisan adalah dari saya sendiri dan tidak berniat untuk merosakkan reputasi, imej dan nama baik sesetengah pihak.

Pandangan dan ulasan adalah jujur demi meningkatkan mutu dan kualiti sesetengah pihak bagi pandangan peribadi saya.

Dan pendapat penulis tidak semestinya kekal.

~Firdaus Khalid~

Contact Us

Name

Email *

Message *