crawl, toddle, walk, run....

CATATAN MEMORI BANGLO N MY GENGS.....


“START TULIS PADA 11MEI2011…6PETANG.
DI BILIK AKU DI RUMAH BANGLO PINK….”




Aku da 2taun kot dok umah banglo pink…pasni da xdok cni lgi.bpk sedeynye….kenangan giler… Aku ingt lagi time aku dip part5…mcm mane budak aku tgh pening2 nak cari umah sewa utk part6 nti…and tgh sebok nak pilih sape yang nak follow sape. Aku pilih jalan betol sbb aku pilih nak sewa ngn budak2 ni. Wlupon time start part6 mcm kekok gak la nak hidup serumah tapi Alhamdulillah pastu aku rase sonok plak dok ngn dorang. Time kat umah ni byk kot xtvt kitorang wat same2. Time tu baru tau betapa rapatnye kitorang satu batch. Makan same2, gi mne2 same2….mmg bez!! Ponteng kls time bulan pose pon same2..hahahha.. Yela…tdo lmbat.kul5 pagi baru tdo sbb layan movie…haha…time tu ade astro. Time bulan pose la byk plak citer2 bez time pagi….mmg hantu la aku layan sume citer.hahahahaha…. and time kt umah ni la aku baru pandai gune remote astro.wakakakakaka…





Time 1st aku dok umah ni…aku dok bilik atas.bilik besar….aku,poei,aboh n dua orang bdk sains…is ngn spe tah sorang lagi. Time tu kitorang gabung ngn budak sains.xd prob pon dok ngn dorang…. Mase kat cni, ramai gak budak aku bawak kete…sharil,pijon,poei…chubby ngn bob dok ngn kitorang.dorang pun bawak kete. Yang bawak motor…iden and papa. Klu nak pi mane2, transport ni la mangse…thanx la kat owner transport tu…hehe..

Pastu kalau nak tau,depan lorong umah ni ade kdai cendol,mmg klu ptg2 atau pas balik kelas, kitorang singgah ar makan cendol…cendol pulut la, pesembor la ape la…tu la tmpat lepak kitorang. Tpi skang start sem ni dia x bukak dah. Xtau nape…. MAKCIK,kami rindu cendol MAKCIK!!!






Time aku dok umah ni time part6 diploma tu….mane ade broadband time tu.and xde kmputer bsar angah tu…tp hepi jer n ok jer.Sbb kitorang sume jenis kaki tv.time xd kelas sume lepak kat depan tv…wlupon cter xbez nak gak tgk tv. Tgk mtv la ape la…tgk jangan lupe lirik.filem p.ramlee la.macam2 la…astro la katekan. time tu lagu popular lagu Eminem (we made u), mariah carrey (obsessed), 21 guns…so klu dengar lgu2 ni mmg kompom la aku ingat umah ni and budak2 aku..hehehe…

Pastu time dok umah ni,rajin gak kitorang malam2 klu lapar lepak kedai ijau depan petronas.ala time pagi2 pun klu ade break time kelas,kitorang lepak gak kat kedai ijau tu.nasi lemak dia ok la.canai pon ada kt ctu. Kitorang pon rajin berjalan.ye la…ade byk kete la katakan.hahahahha…pi lubuk u la, kuantan la,umah aboh time bukak pose la, lata meraung la…lata mageshkar je xpi.agagagagaga… 

Paling bez kitorang kelas banyak yang same. Kirenye ade kelas yang kitorang sume ade dalam tu. Mcm far,maf ngn audit.hehehe…yang kelakar tu,time kelas far,kelas tu sempit.kecik.kusi selalu xckup. So,kitorang dari umah ni berlumba2 cepat naik kete n bawak laju2 pi uitm.pastu berkejar lak nak masuk kelas,berebut nak kusi n dok belakang.hahahaha…kelakar. ade 3kete kot yang lumba. Kete sharil,poei and pijon.bez gler….smpai klas sume mengah.hahahahaha….lagi satu sebab tkut kene mrh ngn puan sabariah.dia pnh sound kot kitorang lambat jer.huhu…

Pastu 1st time pose kt umah ni time part6 dip tu…ptg2 beli kat bazaar.malam sahur kat kdai ijau.kdg2 aku atau bdk ni masak nasi goreng.n kejut yang laen2 ajak makan. Ade 1day tu, yaya ajak datang bukak pose kat umah mak angkat dia kat jerantut. Kitorang datang la…mmg paling bez.siap smayang maghrib jemaah lagi kat ctu.aboh imam.hehe….pastu sembang ngan mak angkat yaya tu.bez giler….pastu men bunga api n tangkap gambar ramai2…

Time study week paling stress.aku xtau nape….aku rase mcm fail byk je.upenye betol…2paper aku repeat.haha… paling sedey ujung2 part6…masing2 sedey kot. Konon sume sambung deg kt tempat laen la,ape la….ye ar…aku kat sabak xramai mmber.kat cni je la member aku,tetibe dah abis dip lak.so maybe xjumpe dah.upenye sambung kat cni balik.hehehe….ade gak la yang sambung kat tmpat laen n keje mcm papa,kiko,pijon,sharil,aboh,weng,bob…

Bab deg la plak….time part4 deg, start la aku dok serumah ngn budak2 batch kebun… 3sem aku dok bilik besar tu kot.sem ni je aku dok bilik kecik ngn peter. Dok ngn dorang ok la gak….and start dorang dok ngn kitorang, umah ni dah ade computer ngn tenet. Angah punyer kmputer…tenet amin and adam punye.Zarip giler kadang2 je bawak dia punyer broadband…

Part4 deg aku sbilik ngn ketat,sharil,pijon and giler….aku dapat katil atas sharil.kipas satu lak tu…bapak panasnyer…kadang2 aku tdo kat ruang tamu kat luar bilik aku tuh.heret tilam kat tgh2 tu.hahaha…aku sbenonyer nak katil aku yang lame…tepi tingkap tapi masuk deg lambat so dapat la katil atas tu…
Time tu angah letak computer kat atas.kat tengah2 tu….so mmg rmai je la budak lepak atas jer…men game la tenet la…aku pon join.wakakkakakakka…. and time tu brtambh kot kete. Peter,amin,adam,wancha…bapak sesak kat parking tu… 

And time aku part5 deg, aku dapat bilik bsar tu lagi.tapi kali ni aku dapat katil kat tpi tingkap tu sbb aku datang awal.cop dulu….hahahahahaha…aku bilik ngn kebun and giler.bez gak bilik ngn dorang. Tapi dorang suke pau air aku….kuang aja.hahahahaha….banyak la gak kenangan time tu time dok serumah ngn batch kebun ni.

Then time part6 deg, aku bilik ngn peter lak. 2orang jer…bukan xnk bilik ngn kebun tapi konon aku nak privacy, boleh study…rupenye lagi xboleh.bilik ni panas.ptg2 matahari ngadap bilik ni,so bahang la. Bilik bsar tu xd la sangat. Sem ni xbanyak sgt jalan ngn dorang….ade pon ngn batch aku jer. Ha…ade skali.time tgk awek kebun kat sepital kat kuantan.awek dia sakit….

Tapi sebab sem ni baru jer lpas….so,aku mmg sonok la sem ni. Thanx peter sbb enjoy bilik ngn aku.hahahahaha…walaupon aku malas kemas bilik.ala ko pon malas gak.hahahahahaha….tapi bilik aku bilik paling kaya kipas kot.setiap sorng ade kipas meja.kipas dinding tu lagi.tapi still panas gak. Dulu mase cop bilik kecik ni,aku kot yang susun katil sume….and last2 peter ubah sume.so bilik ni dia la punyer design.hahahaha… 

Time study week mmg stress kot…aku study ape sume xmasuk otak aku.bukan ape yang aku bace xmasuk final tapi xmasuk otak…adoi.tah berape yg aku repeat aku pon xtau la….
Sem yang last ni yang aku mmg xnak tunggu and pling aku xsuke,last skali mmg aku kne face bnde ni.Sori la klu aku sorang je yang terprasan lebey2 lak kan….tapi aku agak sedey la arini bile budak junior aku balik ptg td…sbb aku boleh la dikatakan rapat ngn dorang dari dip lagi. Masaalahnye ni sem last kitorang jumpe kot…pasni tah xtau jumpe ke x sbb sem depan aku practical,dorang part6. Bile aku dtg jengka time prt8,dorang lak practical…so,mmg xjumpe la dah. And last aku dan dorang sume stay kat umah banglo pink ni…banyak kot cerita kesah2 kitorang kat umah banglo ni. 

Semalam ari selase, 10mei2011, ptg lepas aku abis final Far450,dalam kul7.15 ktorang gerak pi umah ketat.ketat wat makan2… Kitorang satu umah ni pergi…nak aku sebut name ke?hehe…aku,poei,nazi,mona,kawan mona,najib,amin,abu,baem,adam,angah,hassan,kebun,peter. Ketat pagi2 selase dah gerak dah nk masak2… then pas makan umah ketat,dalam kul9 lebey kitorang gerak lak men futsal kat jengka 12. Kitorang men puas2 kot….ye ar…last kan men futsal ngn dorang.huhu… then,dalam kul12 mlm,aku,poei and abu pi tempah bilik karok kat mercu. 2 bilik beb…budak ni balik umah mandi2 sebab nak karok. Aku bantai 4lagu.tapi xd la aku nyanyi sangat…juz saje nak epi2 jer.budak ni pon bntai melalak.hahahaha…Pas karok walaupon mate aku ngntuk gler babi, kitorang pi singgah makan kt kedai hijau dalm pukul3 pagi.hehehehe… 

Then pas makan,kitorang balik.tapi aku xleh nk tdo.sembang ngn kebun je…smpai kul6.30…padahal kne bangun 8.30 sebab ade taklimat practical..konon smpai ptg,aku da bengang da sbb nak gak la jumpe bdk ni sblm dorang balik…tapi syukur giler sbb sampai tghari je taklimat.fuhh…

Lpak2 jap ngn dorang kat umah…pastu, dalam kul 3lebey kot,baem balik.pastu adam.pastu xlame tu amin plak. Then kebun n peter satu kete. Poei,nazi n abu satu kete. Tapi mmg sumpah terasa kot…ye ar sbb rapat.pada aku, bile kite rapat ngn orang tu, then kite xkan jumpe orng tu lagi, mesti sedey kan…pasni xd la dah nak guro2 ngn dorang. Budak dorang, orang yang first aku rapat kebun la…start aku part2 dip aku da tegur dia.tapi rapat time aku part4 dip.dia tu sengal,ade je bnde dia nak kutuk aku.hahahaha…tapi xpe la sbb aku kutuk dia balik.hahahaha…Peter time aku ujung part4 dip…aku lepak ngn dorang je la.angah time aku part4 dip.n budak2 laen pon.baem,amin,n sume2 la. Adam sbab time aku part4 and part5 dip aku roommate ngn dia.huhu… Sampai budak aku cakap aku ni batch dorang.hahahahaha….bla la korang.

Ape pun,aku arap one day kitorang sume jumpe balik.sume2…xd yang terkecuali. And aku doakan sume member aku berjaya. Skang aku tgh dgr lgu already gone…tetibe teringt kat peter.ni lgu fav dia kot….skang da pukul 12.37malam…baru masuk 12May2011….aku nak kemas barang.sok nak balik dah.n aku xkan jejak lantai umah banglo ni lagi dah yang menyimpan sejuta satu kenangan aku n member2 aku kat umah ni….Luv u umah banglo yang banyak berjasa,luv u all my friends yang sempat dok same2 ngn aku kat umah banglo pink tu .hahahahaha… klu ade tkurang,name2 yang aku xmention,mintak maap banyak2 tapi aku tetap xlupe name n muke seko2. Aku ade letak beberape gmbr ler…mcm nk letak sume tp kang jenuh lak nak upload.so letak cket jer…klu nak tgk keadaan umah selepas sume bla,aku ade amik gambar.bapak serabut giler.hehe…Luv u all!!!keep all our memories deep inside here….ceewah! bak kate kebun…ingat knangan kite cat,jangan lupe.dia ckp sebelum dia balik td.hehehe… adios member2 ku sume….gudnite…


Share:

No comments:

Peringatan

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat, ulasan, komen, pandangan dan segala bentuk penulisan adalah dari saya sendiri dan tidak berniat untuk merosakkan reputasi, imej dan nama baik sesetengah pihak.

Pandangan dan ulasan adalah jujur demi meningkatkan mutu dan kualiti sesetengah pihak bagi pandangan peribadi saya.

Dan pendapat penulis tidak semestinya kekal.

~Firdaus Khalid~

Contact Us

Name

Email *

Message *